این اقلیت یک نفره

وبلاگ شخصی علی امامی نائینی

این اقلیت یک نفره

وبلاگ شخصی علی امامی نائینی

آخرین آپدیت زمستانی

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱ ق.ظ

 عمو یادگار آمد اما من پای تلویزیون سعی می کنم بی محلی کنم

                                                                                               یا

                                                                                             آخرین آپدیت زمستانی

درک می کردم بقیه غصه ی چه چیزی از قدیم ها را می خوردند ، دنبال چیزهایی می دویدند که دیگر نیست، نخواهد شد ، تمام شده  ولی خوب همه می دانیم اگر میشد چه خوب می شد . قدیم ها همه می دانستند که بقیه چی می خواهند و بقیه به همین ترتیب ، در مکالمه های روزانه یا دید و بازدیدهای دوستانه یکسری حرف و تعارف جا به جا می شد و در این میان کلی مهر و عاطفه به قبلی ها اضافه می شد . آری جانم مثل الآن دیدها منفعتی نبود ، اگر کسی بهت لبخند می زند نمی ترسیدی که وای ! این آدم مهربان چه چیزی از من می خواهد از من بکند. سرشت تلخ انسان ها که همیشگی است اما دادن ها و گرفتن ها تعریف شده بود ، یعنی شوکه نمی شدیم ، اگر سیلی می خوردیم حقمان بود ، اگر داد می زدیم غیرتی شده بودیم و بچه ها پررو نبودن ،توی چشم آدم خیره نمی شدند و از این صحبت ها ، مال قدیم ها نیستم اما قاعدتا باید همین طور می بود . هر چیزی سر جای خودش ، همه چیز طبق عرف و شسته و رفته . اگر به همین منوال می رفتیم جلو بدک به نظر نمی رسید ، اما خوب همه چیز منفجر شد. این ها فانتزی ذهن های معلقی است که خودشان از سنت فرار کردند بعدش دیدند این طرف هم خبری نیست ، بازگشتی هم در کار نبود ، تنها چیزی که مانده بود مربای مامان بزرگ بود که بعد از مرگش آن هم دیگر نیست .

امروز که اینها را می نویسم حالم خوبست ، دارد عید می شود ، تا وقتی عید نیامده همه چیز خوبست ، کمتر چیزها وحشتناک بنظر می رسند ، اما عید که می آید و می رود کمی آدم می ترسد ، هم سنش بیشتر شده و هم بدن قبلی و ذهن گذشته بیخ ریشش مانده ، عملا تغییری اتفاق نیافتاده و یکسال دیگر آمده و حباب جدیدی که تو را قرارست ببرد توی هوای منتظر بلعیدن توست ، توی فانتزی های جدید و دوباره یادت می رود که چقدر از آمدن سال جدید به خودت لرزیدی . این حرف ها خیلی عادی است ، هر سال همینست و می شود برای سال های متمادی همین ها را چند روز مانده به عید کپی پیست کرد و بعدش برویم دنبال خانه تکانی و یواشکی آجیل بخوریم و بعد مهمان ها بیایند و بهشان لبخند بزنیم و بعد بروند تا سال دیگر . کارهای دیگری هم می شود کرد ، می شود اینها را برای آخرین بار نوشت ، مثلا تصمیم بگیرم که دیگر نمی خواهم با عوض شدن زمین و آسمان عوض بشوم ، رخت نو یا آروزوی تجدید حیات روح به چه کارمان می آید ؟ مسئولیت جدید نمی خواهم ف همین روح خاکستری مان را زنده نگاه داریم کلی دستاورد به حساب می آید . حال بنده اکنون خوبست و اگر تا سال دیگر همین موقع همین روحیه را حفظ کنم تمام مراحل رشد و سعادت را تا آسمان خراش خوشبختی طی کرده ام ، دیگر نیاز به این تعاریف و سالگردها و سالمرگ ها و هدف های مسخره ای که روی چیزهای طبیعی چسبانده اند ندارم . سال نو می شود و در تلوزیون توپی را شلیک می شود ، نمی دانم این توپ به کجا می رود ، از کجا می رود ، آیا قصدش اعلام جنگ برای پیشرفت است ؟ توپمان را پر کنیم و از سر و کله ی هم بالا برویم تا سال دیگر همین موقع یکی بدبخت تر و یکی خوشبخت تر شده باشد . خیلی هم عالی و متجدد . دیگر چه می خواهیم از این بهتر ؟ راستی یادم رفت برای عید باید برم باروت بخرم پس تا سال دیگر .... 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱ ق.ظ
  • علی امامی نائینی

نظرات  (۳)

بی نطیر و تامل برانگیز
سپاسگذارم علی جان
پاسخ:
ممنون بابک جان :)
  • سهیلا (کاتارسیس)
  • عجب. می دونی برای من این سنن و رسوم هیچ اهمیتی نداره. عید زمانی نیست که تو تقویمها می نویسن و یه جورایی رسومش رو بهت تحمیل می کنن، عید زمانیه که من واقعن خودم باشم.
    به نظرم اونایی هم که از خوبی های گذشتگان حرف میبافن، بهتره برن همون زمانها زندگی کنن، اگه می تونن! :)
    کسی که غصه خوشی های گذشته رو میخوره، مطمئنن امروزش رو نتونسته خوب بسازه و هیچ پیشرفتی نکرده. پس همچین مایه افتخار نیست که در گذشته فلان و بهمان بودیم.
    پاسخ:
    سلام ، همسو هستم با این نظر . ممنون 
    سلام
    وب بسیار جالب و دیدنی و خواندنی داری
    بابت زحماتت ممنون
    لینک کردم شما رو اگه مایل بودی لینک کن
    http://free-charge.blog.ir
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی