این اقلیت یک نفره

وبلاگ شخصی علی امامی نائینی

این اقلیت یک نفره

وبلاگ شخصی علی امامی نائینی

نداشتن ها و نیرنگ ها

                             یا

                             وقتی مردی خوشحال پایش را در دهان دیگری می یابد !


-آیزا برلین در میدان نقش جهان اصفهان ایستاده است ، ناگهان پسر بچه ای اصفهانی سوار بر دوچرخه به او نزدیک می شود و با لهجه می گوید Shuma ez in gombeza be in gondeyi too sharedun darid ؟ برلین کمی ساکت می ماند و در پاسخ می گوید : نه ، فکر نمی کنم . پس پسر بچه خوشحال شد چرا که غرب و تمام چیزهایی که اصطلاحا غربی خوانده می شود و به میل گوینده این تعریف دلبخواهی تغییر می کند در مقابل عظمت گنبد شیخ لطف الله به زانو درآمد ، پسر بچه حالا با شور و هیجان ، تند تند رکاب می زند تا داستان پیروزی اش را برای حسن کچل و غلام دست قیچی هم محله هایش تعریف کند ، عصر وقتی زمان "گولی بازی" است . 

-وقتی که آلمان با خاک یکسان شد از ترکیه دسته دسته نیروی کار برای ساختن آلمان جدید راهی آنجا شد ، ده سال گذشت ، بیست سال گذشت اصلا سه نسل از ترک ها در آلمان رشد یافتند اما هنوز در مقابل زادگاه فعلی شان و آلمانی های قدیمی احساسی شبیه پسر بچه ی اصفهانی دارند ، سیمایشان را متفاوت نگاه می دارند و خشم تاریخی شان اکنون در چیزی مثل گروه داعش تجلی می یابد .

-پدرم کودک بود ، پدرش خانه ی بزرگی داشت ، یکی از قوم و خویش ها اوضاع مساعدی نداشت و در خانه ای کوچک و دلگیری زندگی می کرد ، هربار که به خانه ی پدربزرگم می آمد از محاسن خانه ی خود و معایب خانه ی پدری ام با تندی صحبت می کرد .

-جوانکی که دستش در بساز و بندازی آن هم در مقیاسی بسیار مضحکیست بهم در شبکه ی اجتماعی حمله می کند ، برایم آرزو می کند که روزی بتوانم به قدر او موفق باشم . پسر بچه اصفهانی بزرگ شده و از ابزارهای به روز شده برای بیان خشمش استفاده می کند .


سعی کردم خیلی فی البداهه مثال هایی که از نداشتن ها و کمبود ها و حمله های کسانی که احساس خطر می کنند به موضعی که طبق تعریفی بالادست خودشان است را نشان دهم . فکر می کنم موضوعی که همیشه در جامعه مان بوده این نیست که رشد کنیم این است که حقیقتی را تعریف کنیم که توجیه کنش کنونی ما در زندگی باشد و نشان دهیم اصلا از ابتدا ما درست بودیم . قشر محروم تر ، متخاصم تر و حریص تر به دنبال پیدا کردن هویتی همساز ما سطح زندگی شان هستند . شاید هنوز در حال توسعه اند و بدبختانه بعضا حتی با به دست آوردن مقام یا اندوخته ی مالی خشم تاریخی شان را به همراه دارند .


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • چهارشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۱۶ ب.ظ
  • علی امامی نائینی

نظرات  (۱)

از اینجا خوشم اومد!
میزارم تو بازدید روزانم
امیدوارم هر روز مطلب بزارین
پاسخ:
سلام ، ممنون 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی