این اقلیت یک نفره

وبلاگ شخصی علی امامی نائینی

این اقلیت یک نفره

وبلاگ شخصی علی امامی نائینی

پرونده معمار : رم کولهاس

پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳ ب.ظ

رم کولهاس - قسمت دوم


در ادامه ی قسمت قبل به دلیل اهمیت شناخت رم کولهاس ، معماری که حداقل سی سال گذشته نظراتش پای ثابت محافل معماری بوده است  ، در این یادداشت مجموعه ای از گفتاوردهای معروف رم کولهاس را گردهم آورده شده تا با خواندن آنها به سوال اولیه ی این پرونده بازگردیم ؛ اینکه  به راستی "رم کولهاس چه می گوید ؟ "

 


1.مردم می توانند در هرچیزی سکونت گزینند خواه بد باشد یا عالی، رفته رفته فکر می کنم معماری خود را از این قضایا کنار کشیده است ، البته باید توجه داشته باشیم که این روند هم مارا از قید و بند آزاد می کند و هم هشداری ایست به حرفه ی ما
2.به کلی ویران کردن  آرزوییست که شکوفایی های چیزهای دیگر را موجب می شود .
3.بین چیزی که می نویسم و کاری که می کنم تفاوتی عمدی ، سالم و حتی عظیمی وجود دارد که به نظرم چیزی سالمیست.
4. دوست دارم بزرگ فکر کنم و همیشه اینگونه فکر کردم ، برایم خیلی ساده است اگر می خواهی فکر کنی از ابتدا بزرگ فکر کن !
5. وقتی از او درباره انگیزهایش سوال می شود پاسخ می دهد " خیلی ساده است ، هیچ ربطی به هدف های تعیین شده ندارد ، باید مرتب به این فکر کنی که معماری چه می تواند باشد ، به هر صورتی که می توانی تجسمش کنی ، جواب من هم به شما همینست ، معماری یعنی به طور مداوم فکر کردن به هر فرم و هر موضوعی و این جاه¬طلبی واقعی معماریست"

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳ ب.ظ
  • علی امامی نائینی

نظرات  (۱)

چرا باید فقط کار اینا جالب باشه من از گهری خوشم میاد......تو کتاب مبانی نظری عبدالحمید نقره کارنوشته بود که گهری هیچ وقت خودشو به سازه و عملکرد محدود نمی کنه و بیشتر با فرم و خلاقیت زیبایی شناسانه فرم درگیره..من عقایدم به گهری نزدیک تره البته از کاراش زیاد خوشم نمیاد بلکه افکارشو می پسندم
پاسخ:
گهری جز ستون های معماری معاصر هست و همین طور کولهاس ، اگر این پرونده کامل بشه دلیل اهمیت کولهاس مشخص تر میشه 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی